Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Liepājas SEZ pārvalde noslēdz līgumu par finanšu resursi piesaisti projektam “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana”
01. oktobris, 2018
Lai paaugstinātu kuģošanas un navigācijas drošības līmeni un nodrošinātu lieltonnāžas kuģu piekraušanu Liepājas ostas iekšējā reidā, Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš, AS “SEB banka” valdes loceklis Arnis Škapars un AS “SEB banka” Liepājas filiāles vadītāja Ulrika Gēce parakstīja aizdevuma līgumu 11 799 569,00 eiro apmērā, lai uzsāktu ES Kohēzijas fonda projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” īstenošanu.
ES Kohēzijas fonda projekts “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūve vai stiprināšana ostas vidus vārtos, lai nodrošinātu kuģu ceļa padziļināšanu, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšana līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un Sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola. Plānotais projekta ieviešanas laiks 2018. – 2020. gads, bet kopējās izmaksas veido ~ 31,7 milj. EUR.
Lai Liepājas osta varētu nodrošināt drošu kuģu satiksmi, konkurētspējīgu kravu apstrādi un pārvietošanu Liepājas ostā, Liepājas SEZ pārvalde īsteno trīs ES Kohēzijas fonda projektus plānošanas perioda no 2014. – 2020. gadam, kas ir ļoti gaidīti un nepieciešami Liepājas ostas uzņēmējiem un uzlabotu Liepājas ostas darbību un iespējamās attīstības perspektīvas. Kopīgi ar uzņēmējiem un atbildīgo Satiksmes ministriju, izstrādājot projektus un nosakot ieguldījumu prioritātes, tika identificētas vairākas problēmas, kuras nepieciešams novērst un kas tuvāko gadu laiku varētu ierobežot Liepājas ostas konkurētspēju un tādēļ:
Liepājas ostas hidrotehnisko aizsarg būvju tehniskais stāvoklis, kas apgrūtina kuģu kustību un kuģu atrašanos ostas akvatorijā nelabvēlīgos laika apstākļos;
Ostas kuģu ceļa nepietiekošais dziļums, kā rezultātā uzņēmēji ir spiesti veikt kuģu galīgu piekraušanu atklātā jūrā, kas paaugstina kravu pārvadājumu izmaksas un saistās ar jūras negadījumu risku nelabvēlīgu laika apstākļu vai cilvēciskā faktora kļūdas rezultātā;
Ostas auto un dzelzceļa pievadceļu kravu caurlaides spējas kapacitātes deficīts, kas ierobežo uzņēmumu spēju apkalpot pieaugošās kravu plūsmas, radot sauszemes kravu transporta sastrēgumus, un tādejādi samazinot ostas uzņēmumu darbības efektivitāti un konkurētspēju ar citām reģiona ostām.
Kopumā projektu finansēšanai nepieciešamā summa ir 41 000 000 EUR , no kuras 32 304 208 EUR ir plānots piesaistīt kā Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.
Galerija
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30